Villa Krila

Talonrakennuspäiväkirja

Sähköjä ja sementtiä

Sopimus sähkömiehen kanssa allekirjoitettiin tänään. Ensi perjantaina asennetaan lattialämmitys alakertaan. Seuraavana keskiviikkona 24.1. tehdään alakertaan lattiavalu. Huomenna täytyykin sitä varten tilata 28 paalia lattiastyroksia. Laitetaan 150 mm styroksia kauttaaltaan, vaikka suunnitelmissa oli 150 laidoilla ja 100 keskellä. Lisäksi tilaukseen laitetaan verkko ja jotain 35 mm ”verkonnostonuppeja”. Putkari aloittaa huomenna viemäreitten teon, kunhan mä eka siirrän sille rahaa kurasyöppöihin, lattiakaivoihin yms. Sölytin putkimiehelle radonputkiston asennuksenkin tai ainakin se saa katsoa sille hyvän läpivientipaikan. Ja sitten taas tilataan salaojaputkea ja viemäriputkea.

Kamera unohtu, niin ei oo kuvia. Ilmastointiputket on alakertaan laitettu, koska kyllä niitä tarvitaan. Nyt on alakerta villotettu ja levytetty ja höyrynsulkumuovi laitettu. Jonkun verran jo vaakakoolauksia kirvesmiehet tänään laitteli.

Ilmastoinnista sen verran, että onpahan tullut asenneltua nyt vähäsen ilmastointiputkea, muhveja ja suppareita. Mä olen NIIN hyvä asentaa ilmastointeja, kun apuna on ihminen joka oikeasti osaa. Tai ainakin mä olen v..un hyvä neuvoo IV-kuvien tulkinnassa. ”160:llä tosta, sitten muhvi ja jatketaan 125:lla käännetään alas 90 mutkalla…”

10 tammikuun, 2007 - Posted by | suunnittelu, talon pystytys

Ei kommentteja.

Jätä kommentti